پیام زردکوه
گزارش برنامه کاسه کاسه به شلیل

کوهنوردی ورزشی برای رقابت و نشان دادن میزان توانای جسمی افراد به یکدیگر نیست و در واقع کوهنوردان هیچ گاه مانند دیگر ورزشکاران بر سکوی افتخار قرار نمی گیرند . بلکه رشته های محبت قلبهای کوهنوردان را به یکدیگر پیوند می دهد و باعث می شود که از لحاظ روحی به درجات بالای صعود نماید . کوه هفت چشمه واقع دراستان چهارمحال و بختیاری می باشد . نزدیک ترین روستا به این منطقه سرتنگ است .

در این برنامه ما مسیر خود را از روستای سرتنگ اغاز وبعد از گذشتن از چشمه ریزک و چشمه بلبل غو وتنگ حمزه در انتها به روستای سر تنگ باز گشتیم . شرح گزارش : برنامه در روز شانزدهم آبان ماه سال ۱۳۸۷ با حر کت مینی بوس از شهرکرد در ساعت ۱۰/۱۵ آغاز شد . ما مسیر شهرکرد ناغان ،حیم آباد وسرتنگ را پیمودیم . ساعت ۳۰/۱۸ در حالی که بشدت باران می بارید در ابتدای روستای سر تنگ توقف کردیم . شب را در یکی از خانه های روستا گزراندیم . قرار بود ساعت ۵ صبح مسیر کاسه کاسه به شلیل را طی کنیم . اما باران شدید شب ما را مجبور ساخت برنامه خودرا تعییر دهیم و به پیشنهاد سرپرست محترم مسیر تنگ ریزک به تنگ حمزه را بر گزینیم . ساعت ۱۰/۸ صبح بعد از صرف صبحانه با کوله های سبک به سوی تنگ ریزک حرکت کردیم .در ساعت ۳۰/۸ بعد از گذر از روستا جلسه معارفه برگزارشد . باران شدید شب پیش زمین را کامل خیس کرده بود و گل چسبنده درطول مسیر راه رفتن را برای ما مشکل می ساخت . در ساعت ۱۰/۱۰ برای استراحت دقایقی توقف نمودیم . در پشت سر ما کوه سوخته به خوبی مشخص بود . ساعت ۴۰/۱۰به چشمه ریزک رسیدیم و بعد از نوشیدن آب از چشمه به مسیر خود ادامه دادیم . ساعت ۳۰/۱۱ در مسیر وقتی به پشت سر خود نگاه می کردیم می توانستیم جاده عزیزآباد را به خوبی ببینیم . پوشش گیاهی در مسیر ما بیشتر گون بود . در طول مسیر تعدادی سنگ چین وجود داشت که که گویا عشایر ساخته بودند . سالها پیش در این خطه جنگل های انبوه از درختان بلوط وجود داشته اما اکنون ما این جنگل را تنها در بعضی نقاط و بصورت کم تراکم می بینیم .زمانی حیاط وحش غنی داشته اما اکنون هیچ اثری از خیلی گونه ها از جمله پلنگ را ما این جا نمی بینیم .ما در این مسیر همواره از صحبت های آقای امیر فرهادی که بعنوان راهنما ما را همراهی می کردند بهره مند شدیم . ساعت ۵۰/۱۱ ما توانستیم کوه برف پیر که در سمت چپ ما قرار داشت را ببینیم که اولین برف پاییزه آن را سفید پوش ساخته بود . ۲۵دقیقه بعد به بالای دره لاگل رسیدیم . در آنجا تعدادی اتاقک سنگی قرار داشت که گویا دامداران ساخته بودند . به گفته راهنما ی گروه در این دره زمانی کرفس فراوانی وجود داشت که مردم منطقه از آن استفاده می کردند . ازدره لاگل که به طرف پایین سرازیر شدیم شاهد بارش تگرگ برای دقایقی بودیم . در این دره دمای هوا از دیگر نقاط سردتر بود . در ساعت ۴۰/۱۳ ما به چشمه بلبل غو رسیدیم . و برای صرف نهار همانجا توقف کردیم . بعد از استراحت و صرف نهار در مسیر لوله ای که آب چشمه را به روستای سر تنگ می برد به راه افتادیم . بعد از دقایقی از شروع حرکت بارش باران آغاز شد و افراد گروه را مجبور کرد برای در امان بودن از باران از پانچو و لباس های بارانی خود استفاده کنند . ساعت ۴۵/۱۶ مابه روستای سر تنگ رسیدیم . ضمن تشکر از قربان علی وبرادرش که صمیمانه از ما استقبال کردند و ما را مورد لطف و محبت خود قرار دادند از آنها خداحافظی کردیم . ۱۵ دقیقه بعد سوار بر مینی بوس بسوی شهرکرد حرکت کردیم . ساعت ۱۵/۱۷ جلسه انتقادات و پیشنهادات در مینی بوس بر گزار شد . در این جلسه از زحمات همه افراد به خصوص سرپرست محترم و آقای حبیب پور سپاس گذاری شد . در ساعت ۲۰ با رسیدن مینی بوس به شهرکرد برنامه ما خاتمه یافت . وهمه افراد گروه صحیح وسالم به آغوش خانواده هایشان بازگشتند . در این برنامه ماحدود ۷ ساعت پیاده روی کردیم . به علت خیس بودن زمین برای پیمودن راه توان جسمی زیادی نیاز بود . افراد شرکت کننده در برنامه : آقایان محمود فتاحی ، علیمراد کریمی ، فریدون سلیمانی ، رضا ساطانی ، سعید رضا مشرف ، وحید رئیسی ، حسن حبیب پور ،کریم مرادی وحسین ابراهیمیان ،سعید فاضلی،زیرک پور، احسان آل ابراهیم، رسول سلیمان،امیر فرهادی،هاشم بنی طالبی (گزارش نویس)، دکتر بهرام فتاحیان(سرپرست)